Kilka dni temu, we wtorek opublikowano wyniki egzaminów wstępnych na Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. Jako, że egzamin był bardzo ciekawy warto przeprowadzić jego analizę. Pierwsze zdanie, które powinno tutaj paść to fakt, że nie był to typowy egzamin "z rysunku" ani wiedzy o architekturze. Oczywiście kandydaci posługiwali się językiem rysunkowym, natomiast wszystkie etapy podporządkowano wyszukaniu osób dojrzałych z dużymi predyspozycjami - przynajmniej bardzo starano się
Zapisujesz się na zajęcia rysunkowe ? Zastanawiasz się od czego będziemy rozpoczynali naukę... czy napewno sprostasz... czy okażesz się osobą "zdolną" ? Powyższe pytania rodzą się w głowie niemal każdej z osób, rozpoczynających naukę w naszej pracowni. Przede wszystkim pamiętaj, że wchodząc na stronę internetową i przeglądając jej treść wykazałeś już duże zainteresowanie - to redukuje do minimum niebezpieczeństwo, że do rysunku "się nie nadajesz". Zazwyczaj osoby, które instynktownie czują,
W okresie ferii zimowych w naszej pracowni były prowadzone zajęcia dotyczące papieroplastyki - struktur przestrzennych i filozofii formy. W czasie tych zajęć, za pomocą prostych narzędzi jak nożyk, linijka i klej oraz dwóch kolorowych brystoli, budowaliśmy formy przestrzenne - abstrakcyjne i użytkowe. Wśród tematów naszych zajęć znalazły się struktury przestrzenne, projekty użytkowe (np. pudełko na prezent), struktury płaskie (kafelkowanie) oraz nowoczesne meble. Uczestnicy z początku
Jeżeli zaczynasz swoją przygodę rysunkową - pozbądź się gumki jak najszybciej. Celem gumki w procesie rysunkowym nie jest wycieranie wszystkiego co uważasz, że Ci "nie wyszło". Dla czego tak jest ? Po pierwsze, jeżeli dopiero zaczynasz nie jesteś w stanie stwierdzić czy twoja praca rozwija się w dobrym kierunku czy złym. To że wydaje Ci się, że ładnie czy brzydko "to" wygląda nie musi znaczyć, że tak jest. Sztuka rysunku nie polega tylko na rysowaniu "ładnych łobrazków" ale na budowaniu
Odpowiedzi na to pytanie nie ma. Faktem jest natomiast, że struktura i jakość papieru ma gigantyczny wpływ na prace plastyczne, które wykonują rysownicy czy artyści. Zacznijmy od początku, czyli od "zera". Najlepszym papierem dla osób początkujących, które uczą się rysunku ołówkiem, będzie tzw. brystol (papier offsetowy) o gramaturze od 200 do 300 g/m2. Jest to papier biały i gładki, który w zasadzie pozbawiony jest charakterystyki (faktury) - łatwo jest się zatem na nim uczyć. Jego dobrą
Ołówek jest jednym z podstawowych narzędzi w pracy plastycznej. W rysunku jest wręcz nieodzowny. Umiejętności, które posiądziesz w tej technice rysunkowej przełożą się na każdą, której później będziesz używał. Czy będzie to kredka, flamaster, piórko, długopis, sepia czy sangwina... a nawet grafit czy węgiel - wszystkie te techniki oprą się o twoje doświadczenia w ołówku. Z tego powodu celowym jest używać dobrego sprzętu już od samego początku swojej przygody rysunkowej. W przypadku ołówków
Dzisiejszym wpisem chcę zachęcić wszystkich modułowiczów do rysowania i szkicowania samochodów. Praca na tym polu buduje dużą wyobraźnię przestrzenną, kompozycyjną i plastyczną, nie wspominając już o kolosalnej satysfakcji. Za najlepszą pracę ubiegłego tygodnia uznaliśmy Porsche 918 Spyder Damiana Kunerta, który jest od zawsze zaangażowany w sprawy samochodowe, jak mało kto pasjonuje się tym tematem. porsche
Analiza dłoni stanowi, obok portretu i studium stóp, świetny wstęp do anatomii i rysunku całej postaci. Bardzo częstym błędem jest nauka postaci "całej od razu". Jeżeli chcesz małymi krokami dojść do dużych możliwości w rysunku np. modelki z natury, bardzo dobrym pomysłem jest przeprowadzenie studiów nad elementami ciała w różnych układach. Prezentowany rysunek naszej "kursantki" Agnieszki Obidzińskiej stanowi świetny przykład na pracę studialną, dłonie rysowane są w różnej perspektywie,







