Serdecznie zapraszam do prześledzenia kroków powstawania pracy Akwarelowej - Bazylika Św. Stefana. Osoby, które mają doświadczenie w malarstwie akwarelowym i rysunku zapraszam do namalowania tego tematu. Etapy: il. 1. Podrys ołówkowy wykonany z natury. Kadr i kolorystyka dobrana została przy pomocy analizy zdjęć i prostych narzędzi występujących w smartfonie. Przy wykonywaniu szkicu należy pamiętać aby robić to możliwie delikatnie. Pod koniec warto lekko przeturlać gumkę chlebową po
Jako, że człowiek uczy się przez całe życie, po powrocie z tegorocznego pleneru w Budapeszcie mam kilka ważnych obserwacji. Z kilkoma mocno zaawansowanymi osobami zastanawialiśmy się nad sukcesami bądź porażkami plastycznymi osób uczestniczących w plenerze. Jak to się dzieje, że osoby tak samo zdolne i posiadające taką samą ilość informacji potrafią tworzyć w warunkach działań "poważnych" (np. plenerowych) na kompletnie inny poziomie ? Oto wnioski do których doszliśmy: 1. CHCĘ ! - czysta
W tym artykule dotyczącym pracy nad świadomością ciała, z punktu widzenia rysunku, zajmę się dwiema sprawami. Na pierwszy rzut oka nie są ze sobą powiązane ale po bardziej dogłębnej analizie – tak. Pierwszy temat – budowanie detalu, praca nadgarstkiem i palcami. Drugi temat – praca oczami. Układ dłoni Przy budowaniu detalu rysunkowego skupiamy się na pewnej części pracy. Pracujemy na niewielkiej powierzchni kartki, chcemy być bardzo skrupulatni i dokładni. Dla tego rysując będziemy
Dzisiaj ograniczę się do zaprezentowania prostego, niezwiązanego z żadnymi kosztami ćwiczenia poprawiającego pewność i stabilność kreski. Oparte jest na moich własnych doświadczeniach. Podczas lekcji rysunku często korzystam z tablicy. Rysowanie na tym medium wymaga zaangażowania całej ręki i "szerokiego gestu" - pamiętam, że w moich początkach już po kilku minutach „czułem“ mięśnie ramienia i musiałem odpoczywać. Korzystając z tablicy można wzmocnić mięśnie odpowiedzialne za ruchy całą ręką i
Pozycja przy pracy stanowi bardzo istotny element, odpowiadający za naszą wygodę oraz sposób i zakres ruchu naszych rąk. Budując tzw. „setup” rysunkowy, czyli odpowiednią postawę, należy przede wszystkim pamiętać by utrzymywać wyprostowany kręgosłup. Prosta sylwetka będzie odpowiedzialna za ustabilizowanie naszego torsu tak by rysować głównie ręką. „Napieranie” całym ciałem jest bardzo częstym błędem u osób początkujących. Ustabilizowana sylwetka będzie utrzymywała nasze łokcie w odpowiedniej
Rozpoczynając naukę rysunku w grupach początkujących w roku bieżącym jak zwykle spotkałem się z osobami, które mają dużą trudność w narysowaniu prostej kreski czy np. prostej elipsy. Generalnie albo rysują nie płynnie „odcinkami” albo krzywo. Pierwsze założenia, które przyjąłem to fakt, że są to osoby ambitne i inteligentne, chcące rozwinąć swoją wiedzę rysunkową. W drugim rzędzie założyłem, że nie jest możliwe by mobilność ich ciała, jako, że są to zdrowe młode osoby, była mniejsza niż moja
W drugim artykule dotyczącym porad plenerowych zajmę się narzędziami oraz niezbędnymi dodatkami, które są pomocne w „warunkach polowych”. Wybierając się na „wypad” plenerowy warto ze sobą wziąć poniższe rzeczy. Napiszę o wszystkim, pomimo iż niektóre elementy są domniemane bądź nawet nieodzowne.1. Teczka rysunkowa formatem zbliżona do pracy, którą zamierzasz wykonać. Koszt jest niewielki (ok. 30zł) ale duża pojemność. Do teczki możesz zapakować praktycznie wszystko co Ci potrzebne, włącznie z
W tym artykule, na wstępnie, powezmę jedno założenie, że osoba czytająca tekst uczestniczy lub uczestniczyła w kursie rysunku i ma opanowane podstawy perspektywy, światłocienia itd. Nie będę więc zajmował się tu sprawami związanymi z techniką rysunkową, bo i w czasie plenerów nie jest to najistotniejszy czynnik. Przed wyjściem należy odpowiednio zaplanować temat i miejsce. Jeżeli idziesz sam i jest to Twój pierwszy raz nie wybieraj tematów ulicznych w centrum miasta. Aby tam działać należy







