Przeglądanie wpisów użytkownika: Przemysław Ptaszyński

Opublikowano 24 Stycznia 2013
RYSUNEK „ZEN“ – czyli rysunkowy rozwój zrównoważony.

Wśród osób uczących się rysunku, właściwie na każdym poziomie wiedzy i doświadczeń rysunkowych, pojawiają się problemy z koordynacją działań. Często nie pamiętamy o utrzymywaniu porządku w pracy (nazwijmy go rutyną) a staramy się na siłę zbudować rysunek „taki jak zdjęcie”, tak aby kadr wyglądał „super foto-realistycznie”… PO CO ??? Będzie to w dużej mierze stracony czas !!! Rysunek jest rysunkiem a nie zdjęciem i powinien działać jak rysunek. Gdyby miał być taki jak zdjęcie, wtedy o wiele

Opublikowano 10 Stycznia 2013
FERIE ZIMOWE W MODUŁOWICACH

W czasie ferii zimowych zajęcia normatywne i egzaminy prowadzone są normalnie. Tematy zajęć będą dobrane w ten sposób by osoby, które na część ferii wyjadą na „ ewentualne narty” mogły zrealizować temat przed wyjazdem lub po powrocie z niego. Zaznaczam jednocześnie, że w przypadku osób zdających maturę i egzamin na studia w 2013 roku, wyjazd na dwa tygodnie ferii jest delikatnie mówiąc pomysłem „nietrafionym i lekkomyślnym” – jeżeli chcesz się w tym roku „polansować na stoku” weź pod uwagę,

Opublikowano 19 Grudnia 2012
RYSUNEK ŻURNALOWY - TUTORIAL

Rysunek modowy różni się diametralnie od rysunku realistycznego, czy uprawianego przez nas często tzw."klasycznego", ponieważ służy zupełnie innym funkcjom.  Jego głównym zadaniem jest oddanie idei projektanta w szerokim zakresie: nastroju, materiału, tkaniny, kroju, dodatków, koloru, a nawet charakteru modelki, na której owe ubranie miałoby być prezentowane. Nie ma pokazywać rzeczywistości, ma przedstawiać wizję. Wizję w sposób jak najbardziej spójny, ale nie w sensie kompozycji, a ogólnego

Opublikowano 14 Grudnia 2012
MARTWA NATURA - ZRÓB TO SAM - CZĘŚĆ 3

Na etapie cieniowania martwej natury warto obserwować obiekty na tzw. przymkniętym oku. Podstawowym błędem jest rysowanie na pamięć. Poprawny stosunek czasu obserwacji do czasu gdy rysujesz powinien być taki sam - wynosić ok. 50/50. Po to ustawiłeś przed sobą model byś mógł uchwycić ciekawe cienie, światło, niuanse w fakturach materiałów, ich przeźroczystość i inne zjawiska. Ostatnia faza cieniowania. Staraj się nie traktować obiektów „wycinkowo” . Zacznij od ogólnego scharakteryzowania

© MODUŁ - All Rights Reserved